• Aktualności

            • Projekt unijny - rekrutacja na zajęcia w roku szkolnym 2021/2022

              13.09.2021

               


              REKRUTACJA DO PROJEKTU UNIJNEGO


              Realizator projektu, tj., Gmina Miasta Tychy (al. Niepodległości 49, 43-100 Tychy) informuje, że od dnia 13 września do 24 września 2021r. trwa rekrutacja do projektu unijnego pn.

              „Nowa szkoła, nowe możliwości – podniesienie jakości oferty edukacyjnej w Szkole podstawowej nr 21 w Tychach”

              współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, oś priorytetowa XI Wzmocnienie potencjału edukacyjnego, działanie 11.1. Ograniczenie przedwczesnego kończenia nauki szkolnej oraz zapewnienie równego dostępu do dobrej jakości edukacji elementarnej, kształcenia podstawowego i średniego, poddziałanie 11.1.4 Poprawa efektywności kształcenia ogólnego – konkurs.

              Prosimy o zapoznanie się z poniższymi dokumentami rekrutacyjnymi.

              Termin składnia dokumentów rekrutacyjnych: od 13 do 24 września 2021roku.

               Miejsce składania dokumentów: dokumenty rekrutacyjne kandydatów/kandydatek do projektu należy:

              – złożyć w Szkole Podstawowej nr 21 w Tychach (ul. Młodzieżowa 7, 43-100 Tychy)do specjalnie oznaczonej skrzynki na korespondencję w zamkniętych kopertach, oznaczonych „DOKUMENTY REKRUTACYJNE DO PROJEKTU „NOWA SZKOŁA, NOWE MOŻLIWOŚCI – PODNIESIENIE JAKOŚCI OFERTY EDUKACYJNEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 W TYCHACH” LUB

              – złożyć w Biurze Projektu (Wydział Rozwoju Miasta i Funduszy Europejskich Urzędu Miasta Tychy (al. Niepodległości 49, 43-100 Tychy, pokój 906) – w zamkniętych kopertach, oznaczonych „DOKUMENTY REKRUTACYJNE DO PROJEKTU „NOWA SZKOŁA, NOWE MOŻLIWOŚCI – PODNIESIENIE JAKOŚCI OFERTY EDUKACYJNEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 W TYCHACH” LUB

              przesłać za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres: Urząd Miasta Tychy, al. Niepodległości 49, 43-100 Tychy, Wydział Rozwoju Miasta i Funduszy Europejskich, piętro IX, pok. 906 (decyduje data stempla pocztowego).



              Szczegóły u koordynatora szkolnego projektu, tel. 32 718 60 80 wew. 201/204 lub 796 790 900

              WAŻNE!

              1. Dokumenty rekrutacyjne do projektu, które należy wypełnić i przynieść lub przesłać do szkoły lub Biura projektu to załączniki nr 1,2,3,4 (proszę nie drukować regulaminu, jest zamieszczony tylko do Państwa wiadomości).

              2. Wszystkie dokumenty rekrutacyjne podpisuje tylko i wyłącznie rodzic/opiekun prawny ucznia/uczennicy.

              3. Załącznik nr 3 proszę wypełnić według załączonego wzoru.


              REGULAMIN_SP_21_-_ost..pdf

              Załączniki:

              1. FORMULARZ_ZGLOSZENIOWY_KANDYDATA_KANDYDATKI.docx​​​​​​​

              2. Zalacznik_nr_2_Oswiadczenie_dot._danych_osobowych.docx

              3. Zalacznik_nr_3_Zakres_danych_osobowych.docx

              4. Zalacznik_nr_4_Oswiadczenie_o_wykorzystaniu_wizerunku.doc

              5. Zalacznik_nr_3_Zakres_danych_osobowych_____wzor_wypelnienia.docx



            • Stypendium szkolne - informacja

              10.09.2021

              Szanowni Rodzice,

              do 15 września można składać wnioski o stypendium szkolne w Miejskim Centrum Oświaty w Tychach.

              Stypendium szkolne może otrzymać uczeń znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej, wynikającej z niskich dochodów na osobę w rodzinie, w szczególności, gdy w rodzinie występuje: bezrobocie, niepełnosprawność, ciężka lub długotrwała choroba, wielodzietność, brak umiejętności wypełniania funkcji opiekuńczo-wychowawczych, alkoholizm lub narkomania, a także gdy rodzina jest niepełna lub wystąpiło zdarzenie losowe.

              Miesięczna wysokość dochodu na osobę w rodzinie ucznia uprawniająca do ubiegania się o stypendium szkolne nie może być większa niż kwota 528,00 zł netto (rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 lipca 2018 r. w sprawie zweryfikowania kryteriów dochodowych oraz kwot świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej (Dz.U. 2018 poz. 1358).

              Więcej informacji można uzyskać na stronie MCO: https://www.oswiata.tychy.pl/stypendia-i-zasilki/stypendium-szkolne.html

            • Rozpoczęcie roku szkolnego 2021_2022

              29.08.2021

              Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie,

              dobiegają końca wakacje, przed nami nowy rok szkolny 2021_2022. Zaczynamy go trybie stacjonarnym z nadzieją, że tak pozostanie do końca roku. Poniżej chciałbym przekazać Państwu najważniejsze informacje organizacyjne, związane z przygotowaniem i rozpoczęciem nowego roku szkolnego. Planując działalność szkoły na kolejny rok musieliśmy uwzględniać ograniczenia wynikające z trwającej epidemii oraz wytyczne MZ, MEiN i GIS,  np. uczniowie poza wf i informatyką nie będą przemieszczać się między salami lekcyjnymi. Mam  nadzieję, że tak jak w ubiegłym roku, dzięki dobrej współpracy oraz odpowiedzialnej postawie całej społeczności szkoły uda nam się bezpiecznie realizować zadania związane z kształceniem naszych uczniów. 

               

              1. Rozpoczęcie roku szkolnego – 1 września 2021 r. (środa).

              Uczniowie wszystkich klas przychodzą do szkoły na ustaloną godzinę, zgodnie opracowanym harmonogramem. Z harmonogramem mogą Państwo zapoznać się klikając w link znajdujący się poniżej tekstu.

              Klasy pierwsze

              Uczniowie klas pierwszych przychodzą do szkoły z rodzicem/rodzicami na ustaloną godzinę i udają się na salę gimnastyczną, gdzie odbędzie się uroczyste pasowanie na ucznia. Ze względów sanitarno-epidemiologicznych proszę o udział jednego rodzica. W wyjątkowych przypadkach chęć udziału drugiego rodzica należy do wtorku 31 sierpnia zgłosić telefonicznie w sekretariacie szkoły.

              Bardzo proszę o dostosowanie się do ustalonych zasad: jedna osoba dorosła (w wyjątkowych przypadkach po wcześniejszym zgłoszeniu dwie) z jednym uczniem, wejście do szkoły w maseczkach zasłaniających usta i nos, dezynfekcja rąk, zajmowanie ustalonych miejsc z zachowaniem zalecanej odległości. Aby tradycji stało się zadość rodzice/dzieci mogą przyjść do szkoły  z tytami (rogi obfitości).

              Po spotkaniu w sali gimnastycznej dzieci przejdą z wychowawcą do wskazanej sali lekcyjnej, natomiast rodzice przejdą do świetlicy, gdzie będą oczekiwać na dziecko. W tym czasie będzie także można załatwić z wychowawcami świetlicy sprawy dot. zapisania i korzystania przez dziecko z opieki w świetlicy szkolnej. Rodziców prosimy o zabranie przyborów do pisania (będą niezbędne do wypełnienia lub podpisania dokumentów).

              Klasy od drugiej do siódmej

              Uczniowie klas od drugiej do ósmej po przyjściu do szkoły udają się do wskazanej sali na spotkanie z wychowawcą klasy.

              Ważne!

              Wszyscy uczniowie oraz rodzice powinni przed wejściem do szkoły założyć maseczki oraz zdezynfekować ręce.

               2. Świetlica szkolna.

              Liczba dzieci zgłoszonych do świetlicy jest bardzo duża, co może znacząco utrudniać zachowanie wszystkich rygorów sanitarnych. Dlatego też zmuszony jestem poprosić Państwa o przeanalizowanie konieczności korzystania przez dziecko z opieki świetlicowej w szkole.
              W pierwszej kolejności do świetlicy będą przyjmowane dzieci z rodzin, w których obydwoje rodzice pracują lub pracuje rodzic samotnie wychowujący dziecko. Aby ustalić realne potrzeby opieki świetlicowej dla dzieci, rodzice uczniów klas 2-3 otrzymają 1 września od wychowawcy klasy kopię złożonej wcześniej deklaracji, na której po zapoznaniu się z planem lekcji należy nanieść konkretne godziny, w których dziecko (przed lekcjami i/lub po lekcjach) będzie korzystało z opieki  świetlicy szkolnej. Wypełnione /skorygowane deklaracje należy zwrócić wychowawcy klasy najpóźniej w czwartek 2 września. Deklaracje będzie można także 1 i 2 września wrzucić do pojemnika na dokumenty, wyłożonego w holu przy wejściu do szkoły. Rodzice uczniów klas 1 będą mogli tę sprawę załatwić z wychowawcami świetlicy szkolnej 1 września, w czasie oczekiwania na dziecko po uroczystości pasowania na ucznia.

              Jeżeli liczba dzieci będzie większa od tej, która w ocenie szkoły może być w warunkach epidemii objęta opieką w świetlicy, w oparciu o informacje zawarte w deklaracji przeprowadzona zostanie wewnętrzna rekrutacja.

              Ważne!

              Świetlica będzie sprawować opiekę nad zgłoszonymi dziećmi od czwartku 2 września br. -  w dniach 2-3 września na podstawie dotychczasowych deklaracji, od 6 września na podstawie deklaracji nowych lub skorygowanych. Brak informacji zwrotnej ze strony szkoły do piątku 3 września do godz. 17, będzie oznaczał przyjęcie dziecka do świetlicy. Kontaktować się będziemy tylko z tymi rodzicami, których dziecko nie będzie mogło być przyjęte do świetlicy, jeżeli zaistnieje taka sytuacja.

               3. Obiady.

              Rodzice zainteresowani obiadami dla swoich dzieci powinni pobrać deklarację, wypełnić ją i podpisać. Następnie deklarację należy złożyć w sekretariacie szkoły - do 3 września br. (piątek). 

              Jeżeli liczba chętnych uczniów będzie większa od ustalonego limitu (160) o zakwalifikowaniu dziecka decydować będą ustalone kryteria, w tym zatrudnienie obydwojga rodziców lub zatrudnienie rodzica samotnie wychowującego dziecko, przebywanie w świetlicy szkolnej dziecka z klas 1-3 dłużej niż do godziny 15:00.

               Tak jak w ubiegłym roku z rodzicami dzieci zakwalifikowanych na obiady zostanie podpisana umowa. Obiady będą dwudaniowe z kompotem. Będą przygotowywane i wydawane przez firmę Planeta Smaku w ramach usługi cateringowej świadczonej dla naszej szkoły.

              Obiady będą wydawane od 8 września br.  Cena dla rodzica – 5,43 zł. Pozostały koszt jest dofinansowany przez nasze miasto.

              Deklarację mogą Państwo zobaczyć lub pobrać klikając w link Deklaracja dotycząca korzystania z obiadów znajdujący we wcześniej opublikowanej informacji dotyczącej obiadów.

               4. Podręczniki, zeszyty, przybory.

              W pierwszym lub w kolejnych dniach nauki uczniowie otrzymają do bezpłatnego użytkowania podręczniki oraz ćwiczenia. Zasady udostępniania podręczników, korzystania z nich oraz postępowania w przypadku zniszczenia lub zagubienia określa ustalony w naszej szkole Regulamin, dostępny na stronie internetowej w zakładce Nasza szkoła – Wybrane dokumenty. Przypominam, że podręczniki należy oprawić, mają one służyć następnym przez trzy kolejne lata. Zeszyty oraz przybory należy zakupić. Dobieramy je zgodnie ze specyfiką przedmiotu oraz wiekiem uczniów: na pierwszym etapie edukacyjnym (kl. 1-3) – cienkie 16 lub 32 kartkowe, kratkowane i w wąskie linie, w klasach starszych 60-kartkowe lub nieco grubsze: do języka polskiego w linie z marginesem, do pozostałych przedmiotów w kratkę. Pamiętamy
              o przyborach do matematyki: linijka, ekierka, kątomierz, cyrkiel.

              5. Tygodniowy plan zajęć.

              Z tygodniowym planem zajęć można zapoznać się w dzienniku elektronicznym Librus. W poniedziałek 30 września plany zajęć wszystkich klas zamieszczone zostaną także na stronie internetowej szkoły.

               

                                                                                                                                         Z poważaniem

                                                                                                                                          Andrzej Rafa

                                                                                                                                         dyrektor szkoły

            • Zmiana zasad i trybu składania deklaracji dotyczących korzystania przez dzieci z obiadów w szkole.

              23.08.2021

              Szanowni Rodzice,

              po ponownym przeanalizowaniu podanych wcześniej zasad składania deklaracji dotyczących korzystania przez dziecko z obiadów w szkole wprowadzamy następujące zmiany:

              1. Rodzice zainteresowani obiadami dla swoich dzieci powinni pobrać deklarację, wypełnić ją i podpisać. Następnie deklarację należy złożyć w sekretariacie szkoły - do 3 września br. (piątek). 

              2. Jeżeli liczba chętnych uczniów będzie większa od ustalonego limitu (160) o zakwalifikowaniu dziecka decydować będą ustalone kryteria, w tym zatrudnienie obydwojga rodziców lub zatrudnienie rodzica samotnie wychowującego dziecko, przebywanie w świetlicy szkolnej dziecka z klas 1-3 dłużej niż do godziny 15:00.

               

              Tak jak w ubiegłym roku z rodzicami dzieci zakwalifikowanych na obiady zostanie podpisana umowa. Obiady będą wydawane w formie cateringu od 8 września br.  Cena dla rodzica – 5,43 zł. Pozostały koszt jest dofinansowany przez nasze miasto.

               

              Deklarację mogą Państwo zobaczyć klikając w link Deklaracja dotycząca korzystania z obiadów, znajdujący się poniżej tekstu. Po złożeniu deklaracji, z rodzicem dziecka zakwalifikowanego na obiady zostanie podpisana umowa.

               

                                                                                  Z poważaniem

                                                                            Joanna Rajewicz-Malinowska

                                                                            Kierownik gospodarczy/intendent

            • Terminy najbliższych zebrań Rady Pedagogicznej

              16.08.2021

              Zebranie  Rady Pedagogicznej, którego celem będzie podsumowanie pracy szkoły w roku szkolnym 2020/2021 odbędzie się w czwartek 26 sierpnia o godz. 8:30.

              Zebranie Rady Pedagogicznej organizacyjne przed rozpoczęciem roku szkolnego 2021/2022 odbędzie się w poniedziałek 30 sierpnia 2021 r. Początek: godz. 8:30. W tym samym dniu od godz. 11:30 do 15:15 odbędzie się szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej dla wszystkich nauczycieli oraz pracowników AiO naszej szkoły.

              Informacje dotyczące zebrań zostały przesłane członkom Rady przez dziennik elektroniczny Librus oraz na GSuit-cie.

            • Zakończyliśmy rok szkolny 2020/2021

              28.06.2021

              Szanowni Rodzice,

              kończymy drugi rok szkolny w naszej szkole. Drugi rok nietypowy, trudny, zarówno dla Państwa jak i naszych dzieci i nauczycieli. Chociaż zapewne nie udało nam się w tych trudnych warunkach osiągnąć takiej efektywności w pracy z uczniami jak przy stałej nauce stacjonarnej, to jednak staraliśmy się zrobić to możliwie najlepiej.

              Bardzo dziękuję Państwu za współpracę, za miłe słowa i docenianie zaangażowania nauczycieli w pracę z dziećmi. Dziękuję za wszystkie kierowane uwagi i spostrzeżenia, które pozwolą nam doskonalić naszą pracę.

              W szczególny sposób chciałbym podziękować Radzie Rodziców naszej Szkoły za sfinansowanie zakupu nagród, jakie otrzymali wszyscy uczniowie klas 1-3 oraz wyróżniający się uczniowie klas starszych. Cieszę się, że razem z wszystkimi Rodzicami mogliśmy sprawić radość naszym dzieciom i docenić pracę najlepszych.

              W imieniu swoim oraz wszystkich Pracowników Szkoły życzę Państwu udanego, bezpiecznego wypoczynku, wielu ciekawych przygód oraz okazji do uśmiechu.

              Z wyrazami wdzięczności

              Andrzej Rafa

              dyrektor szkoły

            • Konkurs Talentów - Wyniki

              26.06.2021

              22 czerwca odbył się w naszej szkole Konkurs Talentów. Uczniowie mieli okazję zaprezentować swoje umiejętności w wybranych przez siebie dziedzinach.

              Konkurs wygrały:

              1. Jotokazo, czyli Jowita Bekus, Antonina Goleniewska, Karolina Raszka, Zofia Wyczachowska

              2. miejsce zajęli ex aequo Anna Granek i Mikołaj Przewoźnik

              3. miejsce zajęła Maja Nakielska

               

              Oto film z występami laureatów.

              Serdecznie gratulujemy!

          •  NARESZCIE WAKACJE
            • NARESZCIE WAKACJE

              24.06.2021

              Po wielu miesiącach ciężkiej pracy rozpoczynają się upragnione wakacje!
              Dla wszystkich, również dla nas - Samorządu Uczniowskiego, nie był to łatwy rok. Musieliśmy zmierzyć się z wieloma, nowymi wyzwaniami, nauczyć komunikacji i współpracy przez internet, a większość zaplanowanych działań zamienić na formę on-line.
              Mamy jednak nadzieję, że sprostaliśmy zadaniu, mimo niesprzyjających okoliczności związanych z pandemią.
      • Aktualności

      • Godziny dzwonków

        Środa 30.04.2025